Kredi Kartı Dolandırıcılığı Hakkında "Steam Games"


Merhabalar,
Yaklaşık olarak 2 ay önce kredi kartımdan Steam Games adlı siteden 350$'a yakın bir harcama yapıldı. O siteye üyeliğim bile yokken bu işlemin benim tarafımdan yapılması imkansızdı. Hiç beklemeden bankayı arayıp kredi kartımı iptal ettirdim ve ardından ben de sizler gibi internette araştırmaya başladım. Bir sitede, benim gibi bir durum yaşayan birinin yazdığı yazıyı okudum. Şuan sizlere neler yapmanız gerekiyor onlardan bahsetmeye çalışacağım.

1) Dolandırıldığınızı anladığınız ya da şüphelendiğiniz zaman bankanızı arayıp kredi kartınızı iptal ettirmelisiniz.

2)Bankanıza şikayette bulunup işlemlerin incelenmesini ve iptal edilmesini isteyebilirsiniz. Ancak bekleyen işlemlerde görünüyorsa bu süre biraz uzayabiliyor.

3)Steam Games ile dolandırıldıysanız siteye üye olup şikayet talebi oluşturabiliyorsunuz. Site sizden gerekli bilgileri istiyor.

4)Bu işlemlerden sonra yapmanız gereken beklemek ve sürekli internet bankacılığı ya da bankanızın müşteri hizmetlerini arayarak işlemleri sık sık takip etmek.


Ben ödemeyi geri aldım ve bankam bekleyen işlemlerde göründüğü için hiçbir şey yapamadı!
Steam Games'e mail atıp açıklama yaptım. Tabi bunu translate yardımı ile ingilizce olarak yaptım. Yaklaşık olarak 2 ay geçti ve dün kredi kartımı kontrol ettiğimde işlemlerin silindiğini gördüm.

Umarım sizler de mağduriyetinizi giderebilirsiniz.

Dont Judge Challange Videolarında Çalan Şarkı



Özellikle İnstagram'da popüler olan Dont Judge Challange Değişim videolarında çalan birçok şarkı var. Ancak en popüler olanını sizlerle paylaşıyorum. Dont Judge Challange Türkiye sayfasında da çoğunlukla karşılaşacağınız bu şarkı
Etiketler:#dontjudgechallange

Survivor All-Star Yarışmacı Kadrosu (2015)


Türkiye'de Acun Ilıcalı denildiği zaman büyük bir çoğunluğun aklına aynı şeyler gelir. Her nedendir bilinmez, başlattığı tüm projeler başarılı olmaktadır. Birçok yarışma düzenliyor ve kendi sunuyor. Bunların arasından en heyecanlı olanı ise Survivor. Her sene yayınlanan programda bu sene bir değişiklik yapacağını belirtmişti. Survivor All-Star olarak büyük bir sürprizle karşımıza çıkacağını belirtmişti. Tabi ki herkes kadroyu merak etmeye başladı. Survivor 2015 All-Star yarışmacıları kim diye merak eden birçok kişi internette araştırmalara başladı. All-Star yarışmacıları aramalarda en üste çıkmaya başladı. Biz de o yüzden sizlerle yarışmacıların isimlerini paylaşma kararı aldık.

Survivor All-Star 2015 Yarışmacıları:

  • Hasan Yalnızoğlu
  • Irmak Atuk
  • Merve Oflaz
  • Hilmi Cem İntepe
  • Ece Begüm Yücetan
  • Ümit Karan
  • Turabi Çamkıran
  • Almeda Abazi
  • Serenay Aktaş
  • Berna Canbeldek
  • Seda Aktuğlu
  • Hakan Hatipoğlu
  • Merve Aydın
Survivor All-Star ne zaman başlıyor diye soran olursa eğer cevap belli. 22 Şubat 2015 tarihinde TV8 ekranlarında yayınlanacak.

Fifa 2015 Mobil İncelemesi

Fifa 2015 için birçok söylem oluştu. Yavaş olduğunu söyleyenler, donduğunu söyleyenler falan filan. Ama bunlar çok normal. Zaten büyük bir çoğunluk internetten bedava indiriyor Fifa 2015'i. Tüm şeytanlıklar bizde ama memnuniyet hala sıfır.

Her neyse. Telefonuma Fifa 2015'i indirdim ve inceledim. Ekran görüntüleri alarak da sizlere aktarmak istedim. Tüm görüntüler aşağıda bulunmaktadır.




































Whatsapp'taki Mavi Tik Ne İşe Yarıyor?


Mobil cihazların çoğalmasıyla birlikte her geçen gün yeni yeni uygulamalar da ortaya çıkmaya devam ediyor. Hali hazırda var olan programlardan en yaygın kullanılanı olan Whatsapp, haftada 1-2 gönderdiği güncellemelerle kullanıcılarını memnun etmek için çabalıyor. Son güncelleme ile birlikte artık gönderilerin sağ altında mavi tik çıkmaya başladı. Tabi ki benim gibi herkes merak etmeye başladı acaba ne işe yarıyor diye.

Whatsapp'taki mavi tikin anlamı nedir diye araştırmalar yaptı herkes. Sonradan öğrenildi ki mavi tik; gönderinin ne zaman iletildiğini ve karşı tarafın da ne zaman görüntülediğini gösteriyormuş.

Önceleri "Son  Görülme" diye bir seçenek vardı. Herkes birbirini böylelikle takip edebilirdi. Ama onu kaldırabilmek için seçenek de oluşturmuşlardı. Şuan mavi tik engellemek diye bir seçenek yok. Bu da bazı kesimler için büyük sıkıntı yaratabilir :) Yeni tartışmaların habercisi olabilir diye düşünüyorum :)
Sözü fazla uzatmadan mavi tik nasıl duruyor, son görülme ve iletilme tarihleri nasıl görüntüleniyor bir de onlara göz atalım resimli olarak.

Mavi tik varsa görüldü demektir. Eğer çift gri tik varsa iletildi demektir. Tek gri tik varsa siz göndermişsiniz ama karşı tarafa iletilmemiş demektir.

Gönderinin ne zaman iletildiğini ya da ne zaman görüntülendiğini öğrenmek için gönderiye basılı kalıyoruz. Daha sonra üst menüde bir bilgi butonu oluşuyor resimde de görüldüğü gibi. Orada tıkladığımız zaman da bir sonraki resimdeki ekran çıkıyor ortaya.

Alttaki resimde de görüldüğü gibi gönderinin okunduğu tarih ve iletildiği tarih ayrı ayrı belirtiliyor. Artık "kusura bakma görmemişim" olamayacak :)


Üstteki resim 2 kişi arasındaki görüşmeler için geçerli. Ancak bir whatsapp grubunda görüntüleyenler ya da iletilen mesajları görmek biraz daha farklı. Yöntem yine aynı. Basılı kalıp bilgi butonuna basıyoruz. Ama karşımıza çıkan ekran alttaki gibi oluyor. 


Multinet Bakiye Sorgulama


Bir bankada çalışmaya başladım. Bana multinet kart verdiler. Ama içinde bakiye var mı yok mu bilmiyordum. O yüzden internette araştırma yapmaya başladım. Multinet bakiye sorgulama nasıl yapılır acaba diye. Ama bir türlü istediğim cevabı alamadım. Android mobil programlar arasında Multinet bakiye sorgulama adında bir programla karşılaştım. Programı telefonuma indirdim. Kart numarası istedi verdim. Ama bir sonuç alamadım. Mobil uygulama olan Multinet bakiye sorgulama adındaki program tamamen boş diye düşünürken MultiMobil uygulaması ile karşılaştım.


Multinet bakiye sorgulama için yapılması gereken 2 şey var;

1) Multimobil uygulamasını cep telefonunuza ya da tabletinize indirebilirsiniz.
2) Multinet çağrı merkezini arayabilirsiniz. (444 87 36)

Hangisi size uygunsa onu yapabilirsiniz.

Düğün Hazırlıkları Nasıl Yapılır?


Düğününüze 1 yıl gibi bir süre varsa eğer ilk olarak kabataslak bir plan yapmalısınız. Yaptığınız ortak plan doğrultusunda kendinize en güzel düğünü yapabilecek konuma gelebilirsiniz. Düğününüzü bir kır düğünü mü yoksa yemekli düğün mü ya da kokteyl mi olacağına karar vermelisiniz. Ardından bütçenizi belirleyin. Belirlediğiniz bütçeye göre düğünü yapmayı planladığınız organize firmalarıyla görüşün. 
Size en uygun organizasyonu seçtikten sonra sırada davetiye seçimleri var. Yaklaşık olarak 1 hafta süre bu seçimler için geç kalmamak çok önemlidir. Çünkü davetiye seçimi için bir süre, davetiyenin basımı için bir süre ve davetiyelerin dağıtımı için de ayrı bir süre geçecektir. Ardından düğün pastanızı seçmelisiniz. 
Düğünü organize edecek firmanın pasta hizmeti yoksa başka bir yer ile anlaşarak istediğiniz pastayı yaptırabilirsiniz.Her şeyin kusursuz olmasını istediğiniz gün gelip çattığı zaman heyecan dorukta olacaktır. Önceliğiniz araba süsü olmalıdır. Düğün gününün sabahı araba süslenir ve kullanıma hazır olarak bekletilir. Ardından damat adayı berbere, gelin adayı ise kuaföre gider. 
Düğünün önemli kişileri de hazırlıklarını tamamladıktan sonra sırada fotoğraf çekimi vardır. Gerekli bakımı yaptırdıktan sonra bu güzel günü ölümsüzleştirmek için fotoğraf stüdyosuna doğru yola koyulmalısınız. Fotoğraf çekiminin de tamamlanmasının ardından artık düğün salonuna konvoy eşliğinde gidilir. Salona girer girmez patlayan konfetiler ve sizi karşılan akrabalarınız ve arkadaşlarınızı görünce heyecan doruk noktasını da aşacaktır büyük ihtimal. 

Tek yapmanız gereken, sanki her gün evleniyormuş gibi düşünüp kendinizi motive etmek olacaktır. Kapıda sizi bekleyen kalabalığı da aşarak ilk dansınıza başlamalısınız. Dans ederek kollarında olduğunuz hayatınızın ve sizin için mutlu bir başlangıç olduğunu unutmamalısınız. Mutluluklar.

Düğün Hazırlıkları Nasıl Yapılır artık biliyorsunuz. Tekrar tekrar mutluluklar :)

Kesinlikle İzlenmesi Gereken İlk 20 Film

Film izlemeyi seven kişilerin dahi bilmediği, gizemini koruyabilmiş olan filmleri sizler için bir araya getirdim. Eğer bir film izlemek isti...